Wekker gesnoozed

4 februari 2017 - Mae Taeng, Thailand

Sawadee Khap, (even repeteren)

Dag 4 van mijn wielerzesdaagse was er weer eentje van genieten, genieten en nog eens genieten. Allereerst heb ik vanmorgen mijn wekker twee keer gesnoozed. Dit schijnt een werkwoord te zijn en het fijne van dit werkwoord is dat je het liggend kunt toepassen. Als je alleen fietst en er is niemand die met een busje op je staat te wachten kan je best aan jezelf verkopen dat je een uurtje langer blijft liggen. Nadeel is wel dat je dan langer in de warmte fietst. Maar na een prima ontbijt zat ik toch nog om kwart over 9 op de fiets. Keurig!

Eindbestemming van deze dag was het plaatsje Mae Tang en de kilometerteller stond op 62 toen ik daar om kwart over 4 arriveerde. De route was erg mooi, met een paar erg lastige maar niet al te lange klimmetjes. In de middaguren was het weer erg warm. Nou ja, eigen schuld, had ik maar eerder moeten vertrekken, hahaha.

Tot deze vakantie stond Thailand bij mij synoniem voor exotische vergezichten, zon en warmte. Na een paar weken Noord-Thailand is dat beeld wel iets gewijzigd. Op de akkers niet alleen pepers en papaya’s maar ook bloemkolen, chrysanten, uien en nog wat meer van die gewassen die je rond Broek op Langedijk aantreft.

De leukste stop van deze dag was een heel bijzondere tempel (Wat, wisten jullie het nog?). De laatste dagen was ik een beetje tempelmoe. Al die tempels hier in Thailand, het is me Wat! Maar deze kon ik niet links laten liggen. Een heel complex en enorm veel pracht en praal. De foto’s moeten het verder maar weer vertellen. Ik had koffiepauze bij een heel leuk koffietentje. De cappuccino smaakte net zo als het optrekje er uit zag: kleurrijk en hip.

Over foto’s gesproken, ik nam er onder andere één tijdens de lunchpauze van een vrouw met een bijzonder hoofddeksel. Een soort gordijn dat ze op een speciale manier over haar hoofd had gevouwen. Het tafereel deed me denken aan een act van Tommy Cooper die ik lang geleden zag.

Zijn vrouw (die je niet ziet) vraagt hem :

“Zie je niets aan mij?“

“Ehhh, je bent naar de kapper geweest!“

“Nee.“

“Ehhh, je hebt een nieuwe jurk !“

“Ahhh, nieuwe schoenen !“

“ ??????? “

“Ik heb een gasmasker voor.“

Laa Kohn.

1. Gudi:
    6 februari 2017
    Een flinke griep verder dacht ik vandaag voor het lezen van jouw blog dat t wel een keer gedaan zou kunnen zijn.
    Wat ?
    Niks is minder waar.
    Weer mooie foto's en leuk stukje
    Hoe lang gaat dat snoepreisje daar nog duren Ton?